Hejsa... Det er vist ikke mange danskere som skriver her, men her er så en til. Sjovt at se der alligevel er så mange fra de skandinaviske lande på CA...
Keep up the good work!
Hilsen Teifu
Hejsa... Det er vist ikke mange danskere som skriver her, men her er så en til. Sjovt at se der alligevel er så mange fra de skandinaviske lande på CA...
Keep up the good work!
Hilsen Teifu
Heh sjovt at se dansk herAlt for mange svenskere
![]()
Kul att se fler danskar här.
Välkommen Teifu.
Fellah du vet att du alltid är välkommen
Lunch: Vad hände på Moderna Museet? Berätta...![]()
Kom det några stockholmare?
Pencilator: Jag satt och var liveskribent för min och mina vänners nättidning. Satt med en laptop och skrev medan texten projicerades upp på en vägg så att folk kunde se.
Moderna hade bjudit in oss för att vi skulle kunna presentera oss och representera oss i samband med ett projekt som ett danskt designerpar hade i foajén där.
En kul grej, men det blev mest ordbajsande eftersom jag var tokbakis efter fredagens eskapader, är det bartömning blir det lätt så...
Hoppas ni har haft en fin helg allihopa!
För egen del så hoppas jag kunna börja teckna mer nu när jag slutat jobba, måste få igång ett mer regelbundet tecknande.
Hey everyone, on Wednesday (yes, day after tomorrow) there'll be a meet at "Carmen" (find it on www.alltomstockholm.se) on Södermalm. We'll be there from 19.00 to closing time.
Bring your portfolios and sketchbooks!
This is not only a CA meet but also an animation meet!!! So it'll be alot of new faces
MayaSan and L.
ArgH!
Om min teleportör hade funkat hade jag kommit, kanske hinner jag laga den tills på onsdag.
Lunch: Nu ser du till att ta dig till Carmen på södermalm för min räkning. ta med din laptop så du kan skriva en fin artikel. Då kan jag få känna mig delaktig på mitt egna lilla sätt
Ni som tar er dit (vilket jag hoppas att alla som har möjlighet gör) kan ju lägga upp era fantastiska teckningar här sen![]()
Kram till Leo (som är delaktig på sitt egna sätt)
Pencilator: Det var en polares laptop jag använde, jag ska beställa en egen imorgon tänkte jag.
Men visst ska jag vara där, inget stoppar mig den här gången. Har en hel del kurspluggande som ska sitta inför torsdag, men ett par timmar ska jag kunna vara med, garanterat.
Mayasan: Hur många räknar du med att vi blir? Vi borde ju kunna sitta i rummet bredvid den nedre baren, sittplats och tittplats för alla.
@Lunch: Vi har haft några animations/tecknar-träffar tidigare, de flesta som kommer är verksamma tecknare sen många år tillbaka. Det brukar vara mer "vad gör du nuförtiden?" än att vi sitter och tecknar, men det är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad med vad som händer i branchen - och ett trevligt sätt att träffa gamla och nya arbetskompisar såklart!
Tidigare har vi varit allt mellan tre till 20 pers, så vem vet?
@Pencilator: Jag lovar att tänka på dig var tionde minut, så om du slår på tankeläsaren så borde väl nån signal gå fram!
Maya
aaah det är i morgon !!! fa, åkte till skövde idag...
otur otur !
fellah och resten av er danskar... VÄLKOMNA !!!
ju mer ju mysigare!
ps. börjar med kroki imorrn !!!! SÅ KUL! ds.
-----------------------------------------------------------
BJÖRN HURRI | CONCEPT ARTIST & ILLUSTRATOR
MY PORTFOLIO | HURRICANES DAILY DOODLES '12
MY EXCLUSIVE SKETCHBOOK
VIKING: BATTLE FOR ASGARD
THE OTHER BROTHERS
Tjena skandinaver, tänkte jag skulle presentera mig för er, nu när jag hitta denna tråden! Jäkligt kul att det finns så många ändå! Just nu nere i Skåne, befann mig i Sthlm i två års tid innan sommaren då jag gick på Berghs skitschool of Communication (Media Design). Nu laddar jag batterierna hemma hos föräldrarna (för gammal...) för att plugga vidare i New York nästa höst. Ska få tummen ur så jag kan få upp en Sketchbook asap!
Välkommen timpaatkiins!
Maya: Där ser man. Ja som sagt, jag ska försöka ta mig till Carmen ikväll för att i alla fall vara där en liten stund. Det är en hel del annat inplanerat idag, allt från kurspluggande, diskussion om reklam som jag skulle få betalt för vidare till en mailintervju som måste fixas.
Hm, ska se om Stille har lust att följa med också.
Edit: Jag har tydligen dubbelbokat mig ikväll. Hinner bara komma och säga hej och kanske ta en öl, sen ska jag till Stampen där en kompis spelar.
Last edited by Lunch; September 7th, 2005 at 09:49 AM. Reason: Change
Tackar Lunch!
Carmen ja, synd att jag inte kollade upp ifall det fanns likasinnade att hänga med när jag var uppe i sthlm... Oh well, kanske åker upp efter jul igen o frilansar lite.
Heh, jag kom till Carmen kring kvart över sju och insåg först då att jag överhuvudtaget inte visste vem jag skulle hälsa på. Gick omkring en stund och tittade efter folk som såg arty ut, men det var ganska hopplöst eftersom alla på Carmen ser mer eller mindre arty ut och jag ändå är förhållandevis blyg.
Jag och Stille tog en öl och drog till Stampen vi jag ändå skulle vara vid åtta.
Än en gång; en annan gång pals. Jag får ta och komma med en nejlika i skjortslaget eller något nästa gång så att ni kan ta tag i mig.
Hoppas ni hade det bra!
Hej timpaatkins!
Lunch: Tråkigt att höra. Hoppas det var bra musik på Stampen.
Maya: Tell us all about it![]()
Halloj allihopa, tänkte bara ge en plugg till kroki session jag gick i våras, varje måndag kl 19.00, samt onsdagar 9.00 ( har jag för mig) i Gamla stan, mäster samuelsgatan, ligger vid järntorget nånstans, kosta 50 spänn gången eller 10 ggr för 450, dock utan handledning. Nu nere i skåne är jag tvungen att gå till medborgarskolan, kostar nästan 300 spänn gången!!
[url=http://galleryonefone.blogspot.com[/url] This would be my gallery in Sweden
This would be my Pleine Air blog
Wohooo, och jag som tyckte 100kr var dyrt![]()
jösses vad med skandinaver det var här då! Jag är också här, ung och högst inofficiell konstnär.
Ingen av er som råkar vara animatör? skulle ha mkt glädje av lite tips just nu.
Saala: Hej och välkommen
MayaSan och Leo är det. Och duktiga också.
norsk ungdom fra bergen her......
Hive_minD
Work hard, anything is possible. I know, I know, it’s a very cheesy response but it’s true. Hard work and dedication is the key to reach your dreams. -Bjørn Hurri
Website
CA Sketchbook
Facebook Page
Level 3 Gladiator: Catervarii
nice to be a part of this little union.
jag är från helsingborg, men har seriösa planer på att flytta.,.håhåjaja
vad går detta ut på egentligen?
have anyone of you guys met IRL?
Hmm...hvis neste møte er i slutten av september, kunne jeg kanskje ha sneket meg en tur over grensa. Må bare ordne litt penger og en frihelg. dCept, vi kunne kanskje slått oss sammen en gang? Du har jo vært der et par ganger og kjenner til bussene og prisene og slikt...Si fra hvis du er keen! Pokker så gira på å ta en tur![]()
Sketchbook
Old Sketchbook
Blog
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Weiii! Kul att se lite norrbaggar här
Välkomna
tuchten: Bra fråga, det är väl mest bara för att samla alla från scandinavien.
Jag har varit med på en träff. Det var skitroligt, lärde mig massor.
Ser fram emot nästa.
På onsdag 5/10 2005 19.00 är det träff på Carmen i Stockholm.
T-Bana Medborgarplatsen. Vi sitter längst in i källaren troligtvis så titta noga runt så hittar ni oss
Ta med skissblock och portfolio, det blir mycket öl och folk från animations-, spel- och filmbranschen.
Ses!
Mayasan & L.
PS Om du vill vara med på professionell kroki en helg i Sthlm i Oktober posta här så tar vi en head count och ser hur många vi är. Antagligen kostar det några hundralappar, men vi lovar att det är värt det!
Last edited by MayaSan; September 30th, 2005 at 04:41 AM.
Hear ye Maya
Tror inte att jag har något inplanerat då åtminstone. Den här gången kommer jag inte kunna få med mig någon tecknarpolare, så ni får ta hand om mig.
Vad gäller det där med kroki så har jag ett tips.
På universitetet (i Gula Villan) anordnas det tydligen öppen kroki varje måndag mellan 16 och 18.
För mig som är medlem i Humanistiska kåren är det gratis, men för utomstående kostar det bara 20:- såvitt jag vet.
Jag har ännu inte haft tid att dra dit, men på måndag efter tentan ska jag ta mig dit.
/Johan
Shit! Jeg har ikke fulgt med nok her i det siste... Jeg kan ikke komme den 5. desverre. En kroki-session hadde vært veldig kult! Jeg må bare se an litt... Jeg prioriterer penger til Praha-tur, men det koster jo ikke all verden å ta bussen over til dere..hehe.
nOfish: Vi kan hooke opp for en busstur over til sverige, vi vettu! Men som sagt.. blir ikke denne gangen.. kom litt plutselig på meg dette her :/
Har lagt til subscription på denne thread'en så jeg ikke misser et møte til.
d-C
Hej Maya. Vilket datum hade ni tänkt för kroki? Jag skulle jättegärna komma ner och träffa er igen
Dom flesta pengarna ligger undanstoppade till prag just nu :/
Ses vi där?
Kram
ska försöka komma. Mycket med skolan nu på sistone.Originally Posted by MayaSan
Hej hej! Sverige här. Bor i huddinge söder om stockholm..
Skulle vara kul att träffas igen, men jag bor ända nere i Borås nuförtiden. Tänkte ta en tripp upp till Västerås och träffa kompisar och familj i Oktober nån gång dock. Ska höra mig runt lite ifall jag kan göra det redan denna vecka, i sådana fall skulle jag kunna komma förbi Carmen.Originally Posted by MayaSan
Hoppas ni har det bra.
-Alex
[edit]Kommer inte att kunna komma tyvärr, men är gärna med om ni ska ha nån mer träff[/edit]
Last edited by al-x; October 4th, 2005 at 06:10 AM.
Hej allihopa! hittade inte dne här tråden föräns nyligen... ja men nu är man ju här så, jag bor i göteborg btw heter johan lundqvist och är 21 ifall någon vill veta... som någon skulle vilja dethehe. Men skulle vara kul att träffa likasinnade i gbg någon gång!
är det något på gång nu i gbg? skissgrupp, whatever... så är jag gärna på.
tycker att folk kan presentera lite mer bilder här för att visa upp sig lite
kolla min portfolio på min användare här om ni vill
Last edited by Stahr; October 7th, 2005 at 07:12 PM.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Bookmarks