Hej alla!
Jag tänkte ta upp tecknandet efter att ha lurkat hår i några år. Om ni fortfarande kör på era träffar kan man hänga på? Hade varit sjukt fint.
Hej alla!
Jag tänkte ta upp tecknandet efter att ha lurkat hår i några år. Om ni fortfarande kör på era träffar kan man hänga på? Hade varit sjukt fint.
Not yet.
Tja, kör malmö sketchteamet på som vanligt i April? kommer vara i skåne en vecka under påsklovet och ser frammemot att få vässa pennan med er ännu en gång![]()
kan være jeg kan komme hvis i kan klare en dansker.
maybe I can show up depending on school and if im welcome?
"Take credit for anything embedded in the edit as long as you ment it when you said It"
Sketchbook <-nsfw|Deviantart
Sure! The more the merrier I guess! I think there will be sketchmeets as usual.. I'll be able to come Tuesday, April 18thkan være jeg kan komme hvis i kan klare en dansker .
maybe I can show up depending on school and if im welcome ?(easter holidays)
p.s Jeg ka godt snakke dansk mer er ikke serlig go til at skrive det![]()
Hade helt glömt bort den här tråden... Vore nice o skissa i stockholm nån dag!
- Current project <- Crit away!
- The Whyatt Sketchbook Any tips appreciated
Originally Posted by Venger
Hej alla skandinavier! Jag är svensk. Hej hej!![]()
Flyttar upp till Sthlm i veckan. Finns det någon befintlig skissgrupp att hänga med? Annars tänker jag försöka styra upp nåt! Tipsa gärna om ni redan har igång nåt eller anmäl intresse för deltagande!![]()
flyttar utanför Järna i höst. då är jag på på helger!![]()
FrozZT: Just tell me when you want to go out and do some sketching in Stockholm and I'll join
I'm almost out of drawing paper and stuff though, you have to show me where I can find an art supply shop around here:o
me and abee are discussing a sketchmeet in stockholm in about a month or so. neither sure of any date we'd be going seemingly but around in a few weeks or a month:ish. who might come? :)
EDIT: I'd preferably do it at a buffet restaurant or cafe like Hermans. they have good rife and big and sturdy tables that'll take 8-10 or so people per table without squeezing. a bit expensive (albeit sublime) buffet though. like 200SEK. afterwards I'd love to go to a pub like O'Connels for those wanting to round the evening off with a few pints :)
EDIT: sitting at a cafe though even with the suggested Hermans which has lots of tables and seldomly totally full (since they do have an indoor and outdoor section (but we'd want indoor if there's wind right?) we might want to scout or someone suggest a place where there are tables and chairs where you can sit for a long time without people waiting to be seated with their food cause Hermans can be spacious at times and crowded at times. last sketchmeet I was at P.E.N. managed in gothenburg and we wen't to the [Nature Historical] Museum where there were tables and chairs where nobody thought of us as squatters. something like that perhaps. I'm not from Stockholm so...
EDIT: don't want to make a reply after every reply so here:
Jager: awesome! vore skitcoolt att se dig jobba (och smyga förbi och rita dit mustascher) ;)
DefiledVisions: ah härligt att du tar dig hela vägen upp :) ska försöka övertala Dile_ nu och Jove och FrozZT. hjälp till å bjud in alla andra ni känner som vill med, conceptart.org-snubbar eller ej :)
Theodora_romania: noted. will keep that in mind. it might be past start of fall semester for people who would join were it not for that but unless that's the case you're the first to suggest a more specific date and that's good! :)
about sitting at a museum. the one in Gbg we visited when I was there with Pencilator and others it was neat to sit at a table with all of these stuffed animals around you for a life-drawing/reffing session. it was a good idea I must say. also some place like a seatable fashion gallery/exhibition could make for an interesting addition to the value of the meet appart from just having fun together and drawing from head.
Last edited by nim; July 22nd, 2011 at 08:25 PM.
låter superkul, jag kommer gärna![]()
me2! efter spontanresan till GBG förra året är jag lätt på Sthlm ocksåJager, vore kul att stöta på både dig och din bror där också!
Last edited by DefiledVisions; July 22nd, 2011 at 11:16 AM.
hello there! I don t mind coming!!! but will be nice if we can do it after 26 of august when i will come back from Romania : )
I think there will be a lot of peeps.. or mayeb not but still it will be nice to still meet someone!
Again! Hope i will see some of you guys : )
"Freedom is an illusion"
http://www.conceptart.org/forums/sho...d.php?t=174672 <----- My Work
http://mewannalearn.deviantart.com/ <--------- My DeviantArt page
Theodora Daniela Capat <------------------FACEBOOB! xD
sku va ballt o hänga på ! bor i växjö men får se om jag tar mig dit ändå. får just inte missa detta egentligen![]()
Låter skitskoj, jag är gärna med!
Jag är på om jag fått pengar när det blir av.

Level 6 Gladiator: Provocator
Låter jättekul med sketchmeet.
Om det blir i Stockholm är jag garanterat på! Vore riktigt skoj.![]()
http://www.facebook.com/groups/259002484117242/
^där allt diskuteras för närvarande!
jag är på, åker upp til sthlm och stannar en månad den 5 oktober, innan dess är jag lite i malmö. HAr du dragit tillbaka snart Johan?
[url=http://galleryonefone.blogspot.com[/url] This would be my gallery in Sweden
This would be my Pleine Air blog
ang. den i sthlm runt månadsskiftet:
verkar som man måste request:a att gå med i facebook-gruppen så var lite trögt men men.
ändrade till "closed" nu också då jag insåg att "open" innebar att det man post:ar i gruppen komer upp på alla ens vänners news feed x), var enda skillnaden tydligen. aja fixar RSVP snart då.
för nån som inte är med där så är det första eller kanske mer troligtvis andra helgen i september som verkar passa de som sagt ett pip![]()
sketchmeet stockholm:
spikad helg! 3e och förslagsvis 4e September alltså Lördag och Söndag.
(weekend of 3rd and 4th of September)
facebook Event:
http://www.facebook.com/event.php?eid=240569149318804
RSVP!
Det börjar närma sig! fett najs D:
jepp!! peppad! >:B ska fasta lite inför Hermans tror jag.. mMMmmmmmm... :9~~~
Är det någe nytt på gång i Sthlm?![]()
I love these peeps.
Flyttar upp till Stockholm imorgon. Är också på att dra ihop något. Har pratat med Snatti om sketchmeets, tydligen kör han någt regelbundet. Så något är allt hända!![]()
Jag är där! (fast i england 22a till 3e men annars jag är där!)
Sweet dude, så du är i sthlmstrakten as we speak?![]()
hmm blev hemflyttning nu tyvärr, snabba vändningar, pallade inte att gå klart terminen i keramikverkstan men kan bli stockholm endå och åker gärna upp iaf. inget helgstrykande med en eller två polare kanske men det kallar ju för en planerad träff snart iafFrozZT har väl blivit frilans igen nu va? men han bor kvar i sthlm väl? sen har vi ju Atelier Sthlm-gänget om dom har lust.
är du sugen på musee-runda å lite mer planerat... exv naturhistoriska(+cosmonova) eller nåt mer spontant?
hade det inte varit vinter hade man ju faktiskt varit sugen på lite parkskissande... träd och saker, träd och byggnader kanske. hmm hmm. men det är ju vinter som sagt
men men.. planen är att flytta upp till stockholmstrakten själv snart igen endå. kom ju in på FAA GBG men får nog besvika för är mer sugen på att gå Future Games i stockholm (2 år gamedev.. samma sak som jag gjort fast nu var det ett tag sen + KY så garanterad(?) praktik etc). Sablarns depositionsavgift för FAA annars hade man kunnat lämna det öppet tills sista sekund men vill inte slänga bort 6500 eller vad det var när jag är rätt säker på att jag inte är säker lol :/
men ska du bo i sthlm tills du börjar i Mölndal i höst då eller?
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Bookmarks