View Full Version : Denmark, or Sweden or.... Scandinavian UNITE!
timpaatkins
January 11th, 2006, 03:21 AM
timpaat, de finns ju matton somsagt, men de e inte direkt billigt, sen har vi inex oxo, trevlig liten trång affär med rätt ok priser... Ja brukar inte köpa så värst mycke konstmaterial å andra sidan så ja vet inte direkt va priserna borde ligga på. Att wacoma är gratis, å gratis e bäst :)
I hear ya! Men å andra sidan kan man ju då inte titta på sin hylla o se alllt material man köpt för många tusen och aldrig använt.
timpaatkins
January 11th, 2006, 07:43 AM
Min polare jag skulle bo hos visade sig åka till Thailand på lördag, så jag kunde inte bo hos honom. Är det nån göteborgare som vet nåt billigt vandrarhem/hotell?
Nu har jag bokat tågbiljett iallafall, Kommer till GBG kl 10.20. Sen åker jag kl 19 på söndag. Men letar fortfarande vandrarhem
Fan det kommer att bli kul!
Lunch
January 11th, 2006, 08:27 AM
är det fredag eller lördag jag ska komma?
Theo
January 11th, 2006, 09:50 AM
Fan ja hade bjudit in er alla å sova på min soffa om de inte vore för att min sambo skulle mördat mig isf. sorry.
dCepT
January 11th, 2006, 10:00 AM
Jeg kan nok ikke komme før lørdag, men hvis jeg får til å reise da så er jeg med. Eneste problem er å bo.. Som timpaatkins sa, hvis det er noen av dere som vet om et vandrerhjem, så hadde det vært fint!
d-C
Stahr
January 11th, 2006, 10:08 AM
försöker samla åt mig alla mina pennor som ligger någonstans här omkring, jobbar mest digitalt nu för tiden, så jag är på att gå till inex och inhandla lite pennor allefall. det kommer bli riktigt trevligt känns det som om.
Calle_
January 11th, 2006, 11:23 AM
Yo, ska försöka boka en sista minuten biljett imorrn så jag inte blir pank.
bara kolla så jag fattat det rätt -
Lördag (tid??) chalmersgatan / nån ful staty vid röhsska -
jag e den svarta smala snubben =)
hoppas jag kan komma iaf, beror helt på tåget - ha det bra!
peace
Zaphod
January 11th, 2006, 11:56 AM
Vill bara påpeka att den där kartan är fortfarande fel.
Här är en direktlänk. Hit är det ni skall och ingen annanstans:
http://www.gulasidorna.se/query?what=map&mop=l7&streetname=&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=5%3B1271639%3B6403631%3B0%3B1268996%3B640 6168%3B1274287%3B6401097%3B&mapcomp=12417496%3B%3BHDK+Caf%E9et%3BKristinelunds g.+%3B6%3B%3B41137%3BG%D6TEBORG%3B031%3B18+40+32%3 B%3B%3B1271639.0%3B6403631.0%3B0%3B0%3B0.0000%3B0. 0000%3B&search_word=&where=&header_code=&heading=&heading_group=&selected_header_code=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&click_id=GulaSidorna_ToMap&symbols=
Här är en bild på "statyn":
http://www.hdk.gu.se/nybilder/hdk_staty_es.jpg
Fulaste jag någonsin sett, det är väl meningen att det skall föreställa "konst" antar jag.
Är andreas två platser upptagna? Jag bor än så länge hemma, skall flytta snart, men min lägh är inte klar ännu. Ni som inte har någonstans att bo dubbelkolla med andreas.
Zaphod
January 11th, 2006, 11:58 AM
Tid: kl 12 utanför HDK. Notera vilken sida om Röhsska museet det är. Om ni hittar till Röhsska/Valand (samma plats) så gå bara runt den byggnaden (egentligen två byggnader) till baksidan.
timpaatkins
January 11th, 2006, 12:07 PM
dcept: jag har precis pm :at andreas om hans två sovplatser till mig o dig, annars finns det säkert nåt schysst vandrarhem vi kan dela på. Vi kanske är fler som inte har nånstans att bo, då kan vi ha ett rum! Billigastte jag sett hittils är runt 250 spänn per skalle, och det klara man väl?
Vi kör på söndagen oxå eller hur? Hard core sketch group!
Stahr
January 11th, 2006, 01:00 PM
Jag kommer nog inte vid tolv, kommer lite senare vid 3-4 tiden, hade tänkt försöka vara lite på krokin. Skall även se om jag kan komma på söndagen, får se.
Yoonjin
January 11th, 2006, 07:32 PM
Sent inlägg idag, allt plugg tar kål på mig.
Hursomhelt, det här börjar bli stort, nu verkar det ha tillkommit en del CA folk vilket är jättekul, samtidigt kommer tydligen en del från min skola, jag skall förtydliga för dessa att det folk är härifrån som har förtur på kroki osv, ni har ju betalat dyra pengar för att komma hit och så. Hoppas att alla får plats nu bara, verkar som att jag får se till att skaffa mer utrymme till nästa gång nu när det verkar bli så många.
Angående sovplats, dcept, tim och lunch har frågat mig. Jag har en madrass över, och den får Lunch eftersom han var den första som frågade, har ni egna luftmadrasser så finns det plats för er bägge andra (men det blir trångt, bor på 23 kvm) annars ser det ut som ni får fråga Zaphod, Stefan eller någon av de andra göteborgarna.
Ännu en gång, det kommer att bli jävligt kul att träffa er alla.
Yoonjin
January 11th, 2006, 07:37 PM
Btw, Tjenare Lloorrdd, ska bli kul o ses på lördag då, bäst att du plastar in dina skisser, folk kommer att dreggla =D
timpaatkins
January 11th, 2006, 07:49 PM
Schysst Yoonjin, jag ha en liten luft madrass o slaggar gärna hos dig om det går bra!
timpaatkins
January 12th, 2006, 02:46 AM
Förresten, jag ska väl besöka de där konstmaterial affärerna, för att spendera mina födelsedagspengar, så om det är någon som vill haka, e det cool. Mitt tåg kommer in till stationen kl 10.20 så jag väntar där till halv, sen beger jag mig ut på jakt efter pennor, bläck, färg och annat smått o gott. Säg till ifall ni e sugna
Tim
lloorrdd
January 12th, 2006, 05:48 AM
Yoonjin: Yes det blir trevligt... Kul att det finns fler på skolan som är intersserade av denna nisch av teckning! Och no reason to worry, skisserna sitter i plastficka ;)
lloorrdd
January 12th, 2006, 05:49 AM
Yoonjin: Yes det blir trevligt... Kul att det finns fler på skolan som är intersserade av denna nisch av teckning! Och no reason to worry, skisserna sitter i plastficka ;)
dCepT
January 12th, 2006, 07:00 AM
timpaatkins: mulig at jeg blir med deg for å kjøpe skisseting :)
Kunne du pm'et meg med telefonnummeret ditt, eller noe, så kan jeg ta kontakt når jeg kommer til sverige!
Yoonjin: Skal få sjekket opp reise til sverige i dag, pm'er deg i kveld, for jeg er veldig interresert i å crashe hos deg!
d-C
Lunch
January 12th, 2006, 07:30 AM
Nu har jag fixat resan, jag är i Gbg imorgon kring 21-tiden om allt går som det ska.
Yoon: Så jag kan slagga hos dig då? Jag pm:ar dig mitt mobilnr.
P E N Ricklund
January 12th, 2006, 10:47 AM
Det här ser jag fram emot. Åker söderut ikväll, slaggar hos en släkting påvägen ner. Är framme någongång imorgon kväll. Ses på lördag allihop.
Kram på er.
Zaphod
January 12th, 2006, 02:18 PM
Detta blir nog jävlit gôtt! Ifall det skulle krisa så kan säkert någon sova över hos oss. Det är rätt många från gbg, så det kommer nog att lösa sig!
Yoonjin
January 12th, 2006, 05:09 PM
Guten abend mina damer och herrar. (mest herrar).
tänkte bara påminna alla om att ta med 30 -40 kr till krokin.
Sedan vill jag förvarna för att det förmodligen är rätt stökigt på skolan just nu för vi har precis avslutat en kurs, eller gör det imorgon så alla har jobbat hela veckan till in på småtimmarna. Skall försöka att städa så gott vi hinner.
Ha det gött tillsvidare så ses vi kl 12 på lördagen.
dCepT
January 12th, 2006, 05:57 PM
Aight... da har jeg endelig fått sjekket opp busstider :) Jeg reiser fra oslo tidlig på lørdag og er fremme i göteborg kl. 11.15 på Nils-Ericsson terminalen. Er det noen fra GBG som vet hvilken t-bane eller busslinje jeg skal ta for å komme meg dit vi skal?
Jeg må reise tilbake igjen kl. 19.30 fra Nils-Ericsson terminalen på søndag, men det er vel ikke noe stort opplegg på søndag som jeg misser da?
Blir cool å treffe flere CA-mennesker!
[EDIT]
yoonjin: Da regner jeg med å sove hos deg, da? Tar med ett eller annet å sove på... hvis ikke har jeg sovet på gulv før...hehe
d-C
lloorrdd
January 12th, 2006, 06:07 PM
Hello dCept, du kan åka med spårvang från torget utanför stationen. De linjer som funkar är 4 mot mölndal, 3 mot marklandsgatan, 7 mot Tynnered eller buss 58 mot brottkärr...
Gå av vid hållplats Valand, de brukar ropa ut hållplatserna men kolla för säkerhets skull en linjekarta - good luck.
Zaphod
January 12th, 2006, 08:38 PM
Ni som kommer från utomsocknes när kommer ni och vart kommer ni fram någonstans? Det verkar som det är en del som kommer runt elva till centralen/nils ericsson terminalen (samma komplex). Ni skulle ju kunna ta varandras nummer. Jag skulle ev. kunna åka in lite tidigare och träffa lite folk, så kan jag lotsa er till IN-EX som säljer konstmatreal, så kan de som vill köpa pennor etc.
Mitt nummer är +46-(0)708-268676 (nu vill jag inte ha massa samtal mitt i natten med flåsningar bara ;))
Yoonjin
January 13th, 2006, 01:36 AM
Zaphod -"Mitt nummer är +46-(0)708-268676 (nu vill jag inte ha massa samtal mitt i natten med flåsningar bara )"
Det vill du visst det, annars hade du inte lagt ut numret.
Bra att det finns ett kontaktnummer till de av er som kommer sent.
Min mobil är är paj i mikrofonen så det går knappt att höra vad jag säger.
Dcept: Japp, du är välkommen, Lunch slaggar också här
Theo
January 13th, 2006, 02:19 AM
ok tar med 40 spänn, lite pennor, ett block å ett glatt lynne, nått jag missat?
dCepT
January 13th, 2006, 03:57 AM
lloorrdd: takker!
Yeah... mobilnummer er +47 970 38 367
Lagrer dere som har lagt ut også, så snakkes vi ihvertfall i morgen :)
d-C
timpaatkins
January 13th, 2006, 10:47 AM
Zaph- Jag ska träffa D-cept kl när hans tåg kommer på Nils E. Sen tänkte jag dra till IN-EX, så kom dit runt dent tiden om du pallar. Alla andra som e sugna oxå naturligtvis!
Calle_
January 13th, 2006, 11:09 AM
äsch blev inget för mig, har inte råd att betala 1000kr för resan =(
timpaatkins
January 13th, 2006, 01:05 PM
Förresten, finns det nån göteborgare som pallar hysa mig lördag natt på hade det uppskattats å det varmaste!
Yoonjin
January 13th, 2006, 02:10 PM
Tim fick du inte mitt PM? Snacka med Zaphod eller Stefan så löser vi det.
Ha det gött //Yoon
Theo
January 13th, 2006, 03:45 PM
aw calle thats a bitch. maybe next time ...
hurricane
January 13th, 2006, 03:55 PM
0704 697020 e mitt number om ni vill ringa mig :) flåsa om så önskas (per elof vill det)
Zaphod
January 13th, 2006, 04:08 PM
Min bror var inte säker på om han skulle vara med båda dagarna. Jag kan fortfarande ha projektorn båda dagarna dock. Ifall någon mer vill göra ett demo (Lloorrdd?) så kan det alltså också ordnas.
al-x
January 13th, 2006, 04:51 PM
Jag kan sätta färg på denna snabba demonskiss imorrn om nån vill
http://www.alextornberg.com/art/temp/misc_demon.jpg
Förresten för er som inte vet. Jag heter Alex Tornberg. tog i somras examen i illustration och jobbar som illustratör och grafiskdesigner...
Theo
January 13th, 2006, 05:12 PM
cool skiss alex , de vore kul att se hur andra människor colorar sina grejjer. Kanske kan lära sig lite nya trix.
Zaphod
January 13th, 2006, 05:25 PM
Al-x. Låter bra. Ni som skall göra demo, ta med det ni behöver på USB-Minne eller CD. Jag tror inte vi har internetanslutning där (Yoon?). Om ni inte tar med er era egna datorer dvs. Jag har med mig min laptop + intous 3 + projektor. Jag har hela Creative Suite CS2 installerat.
al-x
January 13th, 2006, 05:27 PM
plockar med usb-minne...
Zaphod
January 13th, 2006, 07:35 PM
Synden straffar sig själv antar jag. Jag väcktes precis av en massa flåsande i telefonen. Blev jävligt konfunderad innan jag listade ut vad det handlade om. :P
Ses imorgon! Sov gott!
lloorrdd
January 14th, 2006, 11:50 AM
Helllo alla, jag var tvungen att sticka lite tidigare. Det var dock sjukt roligt att teckna lite kroki. Om det är någon som vill ta en titt på mina saker, så ligger de på min bänk. Det är lite blandad kvalitet och det mesta är ganska gammalt.
Jag skall försöka komma förbi imorgon också, men jag vet inte vad det är för ngra tider som gäller. Well,be well!
lloorrdd
January 14th, 2006, 11:51 AM
Yoonjin vet vart jag har mina prylar....
Morbid
January 14th, 2006, 02:54 PM
Jag fick panik när jag kom på att min parkeringstid hade gått ut, och jag tänkte inte på att betala för krokin. Känns rätt pinsamt, jag hoppas jag kan göra rätt för mig imorgon. Det var iaf riktigt kul att teckna kroki, var första gången för mig.
Stahr
January 14th, 2006, 07:25 PM
det blev ju lite kruxit när jag skulle ta mig tillbaka och så jag missade alex's demo tyvärr, men det var trevligt att träffas och så (jag var typen i svart med kråsskjortan för dem jag inte han heja på). Kommer nog inte kunna vara med imorogn så mkt kommer förbi och hämtar mina saker och kollar in vad ni gör typ, ite dålig planering från mig tyvärr, jaja, ses imorn.
al-x
January 15th, 2006, 06:14 AM
Orkade inte vakna i morse så jag kom inte idag...
Gårdagen blev ganska intensiv
Zaphod
January 15th, 2006, 02:34 PM
Lloorrdd: Vi saknade dig idag. Hade gärna sett lite på dina grejjor men jag såg inte detta för än nu. Vi var där från tolv fram till kl sju ung. Om inte de andra fortfarande sitter kvar. Åkte hem och åt.
Al-x: Du missade Hurris demo. Bilden blev jäkla fräck. :) Men jag håller med, det var riktigt intensivt med krokin. Du får fortsätta och göra klart din bild nästa gång. ;)
Vi kom överens om att vi skall göra om det här snart igen. Vi som bor nära gbg kan ju ses ännu oftare ifall intresse finns. Att vara på HDK var ju rätt soft faktiskt. Iom att man kunde sitta i sköna soffor osv. Skulle väldigt gärna ha mer kroki med likasinnade personer! Det är rätt mycket värt om man slipper alla gamla tanter på 50+ som inte kan utveckla en bild efter 5min. Jag vill gärna kunna ha entimmes poser eller kanske samma pose en hel dag. För att riktigt kunna jobba igenom en bild.
Om hon som vi hade (hette hon Sara?) tar 450kr så kan vi ju ha en anmälningslista, så får man betala ifall man har anmält sig helt enkelt. Då behöver vi inte oroa oss om att det bara kommer en person. Är vi 10pers så blir det ju högst överkomligt.
Till er andra som spänt väntar på bilder så får ni vänta tills Tim kommer hem, han hade kameran och tills alla har hunnit scanna in sina bilder.
Rickardo
January 15th, 2006, 03:02 PM
Tjena boys! Ville bara säga att d var trevligt att träffa er igår o idag.
Vi ses väl någon mer gång iallafall på Concept.
Ciao
lloorrdd
January 15th, 2006, 03:03 PM
Cool, Det låter dessvärre som om jag missat en del. Well, jag hade en del åtaganden som jag var tvungen att fullfölja.
Vad gäller att träffas igen, så tycker jag att det låter sjukt trevligt. Jag kollar forumet på daglig basis, så det är bara att föreslå ett datum....
Yoonjin
January 15th, 2006, 03:27 PM
Tjenare. Vill tacka alla som var med i helgen, som delade med sig och bidrog till all entusiasm. Hoppas att ni har haft kul och har lärt känna varandra lite bättre. Tycker personligen att det känns skönt att kunna sätta ett ansikte på alla.
Stort tack till Alex och Björn för deras demos. Deras grejjer kommer att postas här snart så håll utkik.
Angående krokiträffar så skall det inte vara så svårt att dra ihop det, modeller finns det gott om och om vi bara styr upp så att det kommer folk och anmäler sig så är det bara att köra. Får snacka mer om det inom kort. Just nu skall jag bara låta alla intryck få smälta in.
Men tack en gång för all inspiration!
Höres och synes snart igen.
Theo
January 15th, 2006, 04:13 PM
Hey guys! jävla synn att ja inte kunde komma in idag, hade verkligen svinkul igår, med krokin å allt, definitivt nånting jag måste leka mer med! Sved dock lite att känna att ni alla krossade mig på krokifronten men ja vet ju att jag äger er på allt annat än characters så wtf, ill be ok.
Big thanks till dom som organserade de hela. Tänker ni ha det snart igen så kan ni count me in!
timpaatkins
January 15th, 2006, 04:39 PM
Tjena Grabbar, fan vad kul det var hos er i GBG, Nu läser jag era inlägg med era röster, skumt..¨
Stort tack till ALex o BJörn för de feta demosarna o inblick i processen!
Nu när alla fått klämma lite på varandra (Im lookin at you Mr . Hugs) så får vi ta o styra upp mer grejer!
Jag lägger upp mina pics imorn.
Stort tack till Stefan som lät mig freeloada på hans golv.
Sen igen tack till Andreas o Mange o de som knöt ihop säcken så vi kunde träffas!
I love you guys!
al-x
January 15th, 2006, 04:51 PM
Hade vart kul att se hurris demo. Men jag har i alla fall sett honom gå loss med wacomen tidigare.
Det var riktigt svårt att sitta och göra en demo, kände att det inte var riktigt min grej (men det var kul att prova på!). Så ifall det blir nån träff igen så sitter jag nog hellre på ett hörn och målar...
hurricane
January 15th, 2006, 04:53 PM
tack för en HEMSKT ROLIG HELG !!!
jag njöt av varje sekund, jobbigt att jag va seg på lördagen men jag överlevde :P
Det var jätte kul att träffa alla, synd bara att det va 2 dagar :) man skulle ju vilja snacka mer med alla så att säga :D
Alex, det var ett bra demo, kul som fan att se din process, är det den du alltid använder?
nä fan, ha det bra bojjs !!!
<3
al-x
January 16th, 2006, 03:37 AM
Hurri: Det varierar lite, men har jag en ganska bra blyertsskiss som jag hade i detta fall brukar jag jobba på detta sätt. Har jag en lösareskiss så börjar jag oftast med gråskala först. Ifall jag inte har någon skiss så brukar jag börja med skissa upp en siluett först (hade kanske varit intressantare att visa den processen eftersom den är lite mer annorlunda). Jag zoomar inte heller så mycket som det blev på demon heller, men det beror nog på upplösningen (hemma sitter jag på en 22" skärm med 1800*1350 upplösning)
Stahr
January 16th, 2006, 12:26 PM
ja det var skoj den lilla tid jag kunde komma, missade båda demo:rna dock :(
nu vet jag alleflall hur ni ser ut även om jag kanske inte precis han hälsa på alla ;)
timpaatkins
January 16th, 2006, 12:47 PM
Ok. här kommer lite bilder:
Jag kör på engelsk narration, ifall vi har några som skulle råka vandra in på tråden..
This guy I found picking random fights with strangers, freezing kick outside the 7 Eleven and doing what he reffered to as "parcour" every time we had to leave the sidewalk to cross the street. I had to take him down a few pegs ya know?
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0001.jpg
Then we got crackin with some nude drawing, with excellent model Sarah, and we got to see some kickass sketches from the guys.
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0003.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0004.jpg
Settign up for the first days demo. Excellent butt crack shot of Zaphod, if I do say so myself. And I do.
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0005.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0006.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0007.jpg
Al-x gettin used to the Intuos III
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0008.jpg
Yep. All you guys who didnt make it, you know what you missed, and we better see you at the next one!
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/c3a62491.jpg
Sunday started of with some sketching at HDK, Mr. Hugs givin me the eye (again...) He just couldnt get enough of me. Or anyone else for that matter. And yes, a female dared sit in our group. she probably couldnt belive her luck sitting with the coolest guys on the planet. I know I couldnt.
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0029.jpg
Björn, aka Hurricane, rippin' the virginity out of Yoonjis wacom.
Those are his actual eyes once he gets started.
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0039.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0037.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0044.jpg
All I had you guys, It was a good one, and I look forwards to the next one!
Förresten, här kommer bilder på de där pennorna, 20 spänn kostar de.
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0045.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/ws/PICT0046.jpg
timpaatkins
January 16th, 2006, 12:48 PM
Fattar inte varför det blir länkar o inte bilder...
Zaphod
January 16th, 2006, 01:58 PM
Gött med bilder!
Tack för att du valde att visa upp min "ass crack", den delen av min kropp jag är allra stoltast över. :tihi:
Krokin var sjukt kul. Skall lägga upp någon bild jag gjorde. Lite upptagen just nu bara. Kom precis hem. Kanske hinner med senare ikväll. Eller så blir det (peppar peppar) imorgon.
Jag har al-x demobild också. Intressant att se även om den inte är färdig. Du får fortsätta nästa gång, å du kommer inte undan med någon falsk blyghet. :^^:
Vill bara understrycka hur jäkla roligt jag tyckte det var! Extra kul att det blev så spontant. Andreas ringde mig på måndagen eller tisdagen (kommer inte ihåg) och på lördagen var vi igång!
Jag skall göra med bruden så jag får mer tid till sådant här! :dur:
hurricane
January 16th, 2006, 03:47 PM
du måste sätta och mellan urlen
timpaatkins
January 16th, 2006, 04:27 PM
Hmm, det är det oxå... Jag har haft samma problem i New York forumet, men kan psota i andra trådar, bilder o så, utan problem. Jag har inte gjort nåt annorlunda mot vad jag brukar göra. SKumma tider.
sfjohansson
January 16th, 2006, 04:30 PM
Tjena gott folk! Sådärja, det är imponerande ordentligt att få upp så många bilder =) Ja, man får tacka för en grymt trevlig spontan helg! Mycke lärorik...det enda jag saknade var en intensiv kurs i hur man inte tappar bort sin wacom penna, nu e man bombad tillbaka till från den digitala åldern ett bra tag framöver :(
al-x
January 16th, 2006, 04:39 PM
Kul med bilder :)
zaphod: Nej inge mer falsk blyghet! Visst kan jag fortsätt eller göra något nytt nästa gång (kommer nog inte känna för att ta upp en gammal bild om det har gått alldeles för länge). Skulle vara kul att göra lite mer skissande nästa gång också, kanske lite collabs och sånt också. Jag får ta och slagga hos någon då också, så att jag inte måste passa något tåg...
Mindflaw
January 16th, 2006, 04:49 PM
hm surt att jag inte kunde komma men det é gott at ni postar bilder ...mer sånt :) Förhoppningsvis kan jag komma nästa gång å då har jag förhoppningsvis hunnit slita ut tillräckligt många pennor för att kunna påstå att jag har lite koll på vad en blyertspenna é för nåt.
timpaatkins IMG funkar inte i local artist group trådarna i alla fall inte i den svenska. Det har varit fler som försökt tidigare efter Stockholmsträffen.
Ha det gott allihopa
dCepT
January 16th, 2006, 05:12 PM
Jupp... takk for en sinnsykt bra helg! Jeg skulle ønske det varte mer enn to dager jeg og!
Cool å treffe dere som jeg ikke har truffet før! Big up til Andreas for at jeg fikk sove hos han (jeg glemte å si takk før jeg dro...where are my manners!!??)
Takk til al-x og hurri for demoene! Det er alltid interresant å se andres prosess.
Vi får ordne en treff snart igjen! Jeg savner å henge med dere så fort jeg ikke gjør det...hehe...
peace
d-C
timpaatkins
January 16th, 2006, 05:43 PM
Aha...
Anyways, jag hade missat lägga ut en bild på Al-x krabbloka vid captionen
"Yep. All you guys who didnt make it, you know what you missed, and we better see you at the next one!"
January 16th, 2006, 05:57 PM
Stockholm next time..... pretty please:/
Någon som bor nära stockholm som orkar träffa en någon helg?
Zaphod
January 16th, 2006, 06:06 PM
Så, nu har jag gjort med min flickvän. Så nu kan inget stoppa mig i framtiden! Muahahaha! :devil:
Jag skall ta och styra om mitt liv så jag får mycket mer tid för sådant här, så jäkla inspirerande å träffa sådana som har samma intresse :perv: (dvs, kramas med andra män och sitta i ring och titta ner på var sitt papper). Det hela ingår i den stora planen. Som börjar med första steget där jag går upp tidigare på morgonen och inte sover bort 13h per dygn.
Jag kommer iaf att ha helger fria i framtiden, frågan är väl bara ifall HDK nissen (Andreas) kommer att ha tid. De verkar ju driva er som slavar på det bygget.
al-x: Så fort jag har flyttat så kan någon få bo hos mig. Du, din flickvän :bashful: vem som helst kan få sova över.
Appropå sova, klockan är sent. Godnatt gott folk!
P E N Ricklund
January 17th, 2006, 01:03 AM
God morgon på er. Kl är nu 07:01. Kom just hem med tåget, är så där lagom seg.
Tack till alla för en super helg. Var riktigt kul, gör gärna om det när jag får pengar ;) (Eller när nån betalar åt mig.)
Yoon: Schysst att vi fick sitta på HDK och teckna, nu får du se till att de av dina klasskompisar som är intresserade blir medlemmar.
Hinner inte skriva så mycket mer, ska ta en dusch innan det är dags för skolan.
Kram på er.
PS. Tim jag har alltid en extra blick för dig :P
Theo
January 17th, 2006, 02:55 AM
aw sf hur ska du nu klara dig? att vara utan sin wacom e som å vara utan sin...manhood?
Zaphod
January 17th, 2006, 03:30 AM
SF har väl aldrig haft någon manhood? ;)
Nej, skämt å sido. Det suger fan, lider med dig mannen. Däremot så kan jag säga att jag tycker du skall köpa 6D Pennan (eller vad den heter i sverige). Den verkar grym. Plus att jag vill testa den. ;)
Sitter iaf och scannar lite krokier och skisser nu. Skall göra en egen sketchbook tråd när jag är klar. Tänk vad man hinner med när man går upp tidigt.
Zaphod
January 17th, 2006, 05:18 AM
Nu ligger mina grejjor uppe, håll till godo:
http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=59698
Blev en massa kroki men inte så mycket skisser. Jag satt mest med den där halvfärdiga bilden längst ner under Söndagen.
Theo
January 17th, 2006, 05:47 AM
neat stuffos zaphod.
ja har en post i finally finished om nån e nyfiken på va ja pysslar med, ge den gärna lite bumps så bilderna får krittas ordentligt. folk e sånna wussies...
Fort Cameron (http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=59593)
Check it out å kritta mig hårt. Å om nån har nåra tips på hur ja kan få in mer färg i bilden så e de väldigt välkommet.
Lunch
January 17th, 2006, 12:06 PM
God afton gott folk!
Jag hade förjävla skoj i Göteborg så vi får se till att anordna fler träffar så snart som möjligt.
Nu kommer ju jag sluta plugga på universitetet så jag vet inte hur stora möjligheterna att kunna hyra Gula Villan över en helg är. Men lokaler går ju alltid att hitta, caféer, krogar osv.
Kul att se alla resultat i era skisstrådar, håll igång uppdaterandet!
Jag ska försöka göra samma sak, första Gbg-uppdateringen är i alla fall gjord i min skisstråd nu. Ska scanna in resten ikväll.
MayaSan
January 17th, 2006, 03:27 PM
Okej, jag ångrar mig, jag vill också ha varit med i gbg... Eller är det för sent nu?? :) Låter som om ni haft en riktigt bra helg, ni hade säkert MYCKET roligare än jag som var på släktträff...
För stockholmare som vill träffas snart igen så ses vi på Carmen (på söder) den 1 februari, 20.00. Ingen har sagt nåt om ett tema än, har nån av er ett förslag?
Jag måste snart också skaffa mig en skissbok, ALLA har ju skissböcker nu.... Tar en hel evighet att surfa runt och kolla allt... :nohope:
/Maya
P E N Ricklund
January 17th, 2006, 04:10 PM
Hej, nu har jag uppdaterat min skissbok med lite grejer från i helgen.
Maya, jag tror inte dina släktträffar kan vara så illa, inte om dom är lika snälla som du :) Önskar jag kunde komma till Carmen nångång.
Ser fram emot att du skaffar en sb nu ;) Önskar jag kunde få se lite av Leo's grejer också.
Kram på er allihop.
sfjohansson
January 17th, 2006, 04:19 PM
Hehe...manhood det skulle varit wacomen då(därför andreas köpte A4???)...jag får väl sitta o kludda med hi-tec pennorna jag köpte av zaphod...om inte manpower trollar fram en massa outhärdliga grov jobb illa kvickt...så blir det analogt fram till slutet av mars, nu när man inte har skyddsängeln CSN som vakar över en. :(
kollade upp 6d pennan men folk verkar inte vara helt nöjda med den...
bah... nu får jag sälla mig till "ha en skissbok" skaran o slita på hitec pennorna
skall försöka scanna in ngt från helgen senare men nu tänkte jag ge mig på theos "drop ships" :uzi:
Theo
January 17th, 2006, 04:28 PM
helt rätt man! Vehicle design forevarrr! make sure to visa mig dina alster sen!
P E N Ricklund
January 17th, 2006, 05:04 PM
...manhood det skulle varit wacomen då(därför andreas köpte A4???)...
Mouahaha, det där var nästan slag under bältet ;)
timpaatkins
January 18th, 2006, 04:13 AM
Förresten, här är det omslaget fuskaren hade gjort, nån som känner igen vem han snott från?
http://img.photobucket.com/albums/v602/timoat05460/9170011753.png
Zaphod
January 18th, 2006, 07:01 AM
Kan inte säga att jag känner igen det. Blir så J-A irriterad på sådana människor. Man borde ringa till det förlaget och säga att det är snodda grejjor. Så han stoppas. Klimatet är inte så fördelaktigt för illustratörer som det är utan att han snor jobb heller.
P E N Ricklund
January 18th, 2006, 07:06 AM
Såg det där omslaget på en bokhandel för ett tag sen, tyckte det var imponerande. Men visar det sig att ahn har snott det så har han inget att hämta.
Tim, hur vet du det här? Måste ha missat nån disskution :P
timpaatkins
January 18th, 2006, 07:11 AM
Det var en kille i min klass som hade plankat Ashley Wood plus en del andra designgrejer.*Just detta omslag är jag inte 100 på vem han "lånat" av, försöker få reda på det. Kanske borde posta en i "who did this" tråden.
Jag har för mig att förlaget vet om det.
Lunch
January 19th, 2006, 03:35 PM
Maya: Vadå "snart"? Skaffa en nu istället. Jag kommer den 1:a för övrigt, ska bli kul att ses igen!
P E N Ricklund
January 19th, 2006, 04:44 PM
Tim: Det är dålig stil som fan. Tycker du borde se till så han får en näsknäppare.
MayaSan
January 19th, 2006, 05:18 PM
Maya: Vadå "snart"? Skaffa en nu istället. Jag kommer den 1:a för övrigt, ska bli kul att ses igen!
Jag ska! Så fort jag målat klart den här film-affischen till SF som jag håller på med nu ;) Pettson och Findus såklart, SF gör ju inga roliga apokalyptiska rymdäventyr precis...
Vi ses på Carmen!
/Maya
Hiipi
January 23rd, 2006, 08:45 AM
Har vi en svenska talande thread här eller kan jag prata engelska? Min svenska är inte så bra...
Hiipi presenterar men skriver inte mer svenska... :D
God dag alla passagerare!
Zaphod
January 23rd, 2006, 09:37 AM
Hiipi, it's fine writing in english. Do you read swedish ok, or do you want answers in english as well (I can't do finnish, sorry :/ )?
hurricane
January 23rd, 2006, 07:58 PM
yo hullu hiipi !
english is ok!
UNITE!
timpaatkins
January 24th, 2006, 06:13 AM
Tjena pirater, jag funderar starkt på att försöka ta mig över till Montreal workshoppen. Är det nån annan som seriöst funderar på det?
Hiipi
January 24th, 2006, 06:47 AM
UNITED!!!
Well I do read swedish quite ok but I lack a lot if I use it, engelska är mycket bättre.
I was WAAAAYYYYY too lazy to start reading what you have written before (in swedish) so I will just pick it all up from here on.
I haven´t been really thinking about Montreal workshop, should maybe go read a bit about it so I could start thinking about it. Would be cool. Cooler than cool. Fonzie´ish!
Ciao!!!
http://www.tamk.fi/~a2jpaana/FINpatriot.gif
4rt-r41d
January 25th, 2006, 10:35 PM
gah, någon som är med på några möten runt påsk?
MayaSan
January 26th, 2006, 11:13 AM
We're having a pubmoot on wednesday 1/2 at Carmen (Södermalm, Stockholm), around 20.00 as usual.
If you want to join and talk about art and show your drawings and get inspired by others please do show up!!
We will probably move these meetings to either Monday or Friday... any thoughts, anyone of you who would like to come but can't because it's the same day as your kung-fu training or lifestudy evening?
/Maya :confident
Lunch
January 27th, 2006, 08:50 AM
Maya: mondays I have lifestudies, 16-18 so I believe it's fine by me to just head for Carmen afterwards. I don't think friday is the best day to hang out at the pub, it's normally the day most people have other plans.
See you on wednesday!
Hiipi
January 30th, 2006, 10:12 AM
Oh bugger!!! How often do you have meets there? Since Carmen is a very familiar place whenever I am in Stockholm and I could just make another trip for that! Not too expensive and would be fun to see other peeps from around there...
: Dre Finne Jävle Hiiper
February 1st, 2006, 12:13 PM
Argh can't come this time either, fuck. Got too much homework.
Lunch
February 1st, 2006, 12:44 PM
hiipi: we have meets there once every month. it's been the first wednesday every month until now.
heh, maysasan is the indisputable boss of them, but whenever you come to sthlm just tell us so we can have an extra pubmoot in your honour.
by the way; anyone here thinking about going to montreal?
lloorrdd
February 4th, 2006, 05:06 PM
Just writing to move us up to list, got to keep this thread alive! Take care everybody and keep your pens flowing...
Lunch
February 16th, 2006, 07:55 PM
Because of my situation nowadays (no work, no studies...) I'm thinking about having myself an entire day of sketching at a café somewhere here in Stockholm.
To sit alone might be productive but it would be nice if I had someone to fight with.
So, are there any Stockholm'ers out there ready for this?
hurricane
February 16th, 2006, 08:00 PM
does sitting in Skövde count ? hehe
sorry, if i would be in stockholm i would join you for sure!
..cheeers!
P E N Ricklund
February 17th, 2006, 03:24 AM
A lunch together doesn't sound bad.
Wish I lived near by.
Miss you guys.
MayaSan
February 17th, 2006, 09:50 AM
Hi Lunch - I'd love too join you but we are in South Africa for the moment..! Leo is making concept on a film here so we'll stay for two more weeks - do you think you can wait that long? :P
See you when we come home - oh, and we'll miss the pubmoot at Carmen but you should go, there will be people there that you know!
/Maya
hurricane
February 18th, 2006, 10:01 PM
Mayasan, leo, pencilator + everyone else...
I MISS YOU !!!
dCepT
February 20th, 2006, 02:06 AM
Miss you too!
I'm gonna be in GBG from tomorrow 'til sunday... Anyone wanna hook up one of the days? Saturday-ish?
d-C
P E N Ricklund
February 20th, 2006, 07:21 AM
Damn, don't make me miss you all. This thread is getting enough sentimental as it is, without me weeping. :P
Fredrik, you should come up north now when you're in sweden and all :P
Take care my friends.
Lunch
February 20th, 2006, 09:44 AM
I hate the fact that all of you who are active are on other locations right now.
Seems like it'll be a sketchmeeting with me, myself and I then.
P E N Ricklund
February 20th, 2006, 11:30 AM
Say hello to everyone from me Lunch ;)
Lunch
February 20th, 2006, 05:51 PM
I'm sure they'll appreciate that Perre!
:lineart: :lineart: :lineart:
Boogieman
February 24th, 2006, 11:15 AM
I'm gonna be applying for some schools for this fall and I was wondering where all of you study. I know of the big places like konstfack, kungliga konsthögskolan, beckmans and whatever, but it seems like those schools are more interested in making you a poofy modern artist rather than a technically skilled artist. So, if you're in an art school, could you tell me what they teach there and what you think about it? Or just drop a few names and I'll look it up myself. Thanks.
al-x
February 24th, 2006, 02:21 PM
I studied at Mälardalens Högskola (Informativ Illustration) it was ok. Most art schools in Sweden is just ok. Just look for one that will give you all the basics (color, form, perspective, design etc) you need, the rest you'll have to figure out yourself.
The most important thing with going to an art school is that you can spend most of your time focusing on becoming a better artist...
Boogieman
February 27th, 2006, 02:06 PM
Thanks for the reply. I'm thinking about going some easy program on KTH (already got a bunch of math behind me) and just do art on my spare time. Try and get as much spare time as I can tho..
fixx
February 28th, 2006, 03:40 PM
was wondering the same thing. gonna apply to KKH and konstfack, since i wanna be in the "big" city. hehehe.
do they actually teach you anything technical?
speaking of technical things, I have just discovered this: http://www.amazon.com/gp/product/0670837016/sr=8-1/qid=1141158961/ref=sr_1_1/002-2965302-6532053?%5Fencoding=UTF8
it's mah bible :D
oh, if there are any meetings in sthlm? let me know
MayaSan
March 1st, 2006, 07:28 AM
Boogieman and Fixx, what do you want to learn? Cause if you want to become good at concept art maybe you would be much better off in a school in US or England than staying in Sweden? Or if, for example, you want to go into animation you should apply to Viborg in Denmark or one of the good 3D schools in Ireland.
A lot of the guys on this thread studies at various places in Sweden but I havent heard any of them beeing really pleased about the studies. Or am I wrong here? What do you say, Hurricane?
It all depends on what you want to study. Start there.
/Maya
March 1st, 2006, 08:33 PM
Boogieman and Fixx, what do you want to learn? Cause if you want to become good at concept art maybe you would be much better off in a school in US or England than staying in Sweden? Or if, for example, you want to go into animation you should apply to Viborg in Denmark or one of the good 3D schools in Ireland.
A lot of the guys on this thread studies at various places in Sweden but I havent heard any of them beeing really pleased about the studies. Or am I wrong here? What do you say, Hurricane?
It all depends on what you want to study. Start there.
/Maya
About studying in US. Does CSN cover your whole fee? Because I can't see another way of loaning from CSN, but if they won't give out that ammount of money that schools in US cost, you are left with no choice then to sell yourself to old women in red hats with a pudel. I don't want to do that.
hurricane
March 2nd, 2006, 08:51 PM
Mayasan, well i'm not pleased by my schools level of education, but i guess some of my classmates appriciate it. I've learnd more on my own, but it's a good Maya school :P (skövde, HIS)
profil : or to men with curly 'stashes :P
al-x
March 3rd, 2006, 09:22 AM
If you're looking to get knowhow on how to present informational art (which conceptart really is) you should probably look at my old school. The main focus there is creating information design. It's not conceptart, but you'll get the building blocks you need to present information and you'll learn the basics of illustration. But a lot of the courses there are pretty boring though.
timpaatkins
March 3rd, 2006, 11:44 AM
I just made an amazing discovery : Art Students leauge is CSN approved, you just gotta study there full time for at least 13 week. Then you can become a kickass artist and get phat scholarships to the big schools. Otherwise we are pretty Fucked. I applied to FIT and that the cheapest, still with all the loans I gotta pay around 20000 kroner a semester out of my own pocket. I dont care, I get to live in New York! Providing I get accepted of course.
P E N Ricklund
March 3rd, 2006, 12:22 PM
Nice to see that the school discussions came up. :) I'm at the edge to chose school now and sending my application portfolio in every direction.
I don't know much about CSN (yet), but how big loan can you take to pay school tution?
By the way, nice to see that everyone's still alive :)
Hugs!
Boogieman
March 3rd, 2006, 01:02 PM
I just made an amazing discovery : Art Students leauge is CSN approved, you just gotta study there full time for at least 13 week. Then you can become a kickass artist and get phat scholarships to the big schools. Otherwise we are pretty Fucked. I applied to FIT and that the cheapest, still with all the loans I gotta pay around 20000 kroner a semester out of my own pocket. I dont care, I get to live in New York! Providing I get accepted of course.
Can you get a scholarship for US schools if you're not a US citizen? I checked out FIT and found this:
Foreign students and visiting students are not eligible for financial assistance from FIT. Visiting students should contact their home school for financial aid.
But maybe Ringling, CCA, etc. and Sheridan in Canada got different policies. I'd love to go to an american art college and study painting/drawing or applied arts. But I don't think my bank account can handle it and the chance of getting financial help seem pretty slim... Right now I'm leaning toward Design & Produktframtagning at KTH, since I've already read all the math & physics they have the first 2 years and can spend all my time drawing and studying design. Anyway, good luck with ASL, hope you get in. I'm sure it'll be alot of fun.
timpaatkins
March 3rd, 2006, 02:18 PM
Can you get a scholarship for US schools if you're not a US citizen? I checked out FIT and found this:
But maybe Ringling, CCA, etc. and Sheridan in Canada got different policies. I'd love to go to an american art college and study painting/drawing or applied arts. But I don't think my bank account can handle it and the chance of getting financial help seem pretty slim... Right now I'm leaning toward Design & Produktframtagning at KTH, since I've already read all the math & physics they have the first 2 years and can spend all my time drawing and studying design. Anyway, good luck with ASL, hope you get in. I'm sure it'll be alot of fun.
Ah, but my dear friend, financial aid and scholarships arent neccearily the same thing. Finacial aid usually consists of loans and grants, and scholarships are tuition help. Sure, some schools dont offer scholarships to foreigners, but some do. Its worth checking out if you are really interested in going to a certain school.
Thanks for the kudos!
Tim
Penis: You get 1350kr a week towards tuition. and about 1400 dollars a month after that. so its doesnt amount to a hell of a lot. Still, if you can convince your parents to becom borgenärer, you could take out a big old bank loan. YOu also have to show that you have 220.000 kr in liquid assets to immigration, otherwise they wont grant you a student visa. This is to show that you have enough money too support yourself for a year.
lloorrdd
March 4th, 2006, 09:21 AM
My school: www.hdk.gu.se
Ill be happy to answer all your questions....
fixx
March 5th, 2006, 12:18 PM
I just quit school after 3 years in Boston. Now I sit in a little hut in the woods and paint and paint all day long :D I am such a dork. But I'm thinking about Konstfack and KKH since I am mostly interested in oil painting techniques.
Although, I recently discovered that a scholarship fund for artists in sweden gives out grants to go study abroad with private tutors, so I might take them up on that.. If I find my links again I'll post them.
FIT is one of the best schools around, and very cheap, since it's a state school. International students can apply (and do get) scholarships/stipendier from american schools. Can't get Financial Aid though, because that's essentially a bank loan from the american banks or something. Important to remember tho, you have to apply for the scholarship at the same time as you apply for the school. Usually schools don't give out huge stipends to 3rd or last year students.
International students can also work ON campus. Off-campus = illegalness. Big nono.
also, you have to tell CSN about your stipends/extra cash and the little buggers might lower your loan if you make too much extra.. bastards.
P E N Ricklund
March 5th, 2006, 12:48 PM
Hey fixx, that was some useful information. Thanks.
March 5th, 2006, 01:29 PM
Where can you see which schools that are supported by CSN?
To be specific, I'm wondering if Virgina commonwealth is covered by CSN?
timpaatkins
March 5th, 2006, 02:22 PM
Give CSN a call, theyll check it for you. If it isnt approved, you can apply for approval, although I guess its a whole lot of paperwork, if I know them right...hehe
Tell us more about Virginia Commonwealth!
nordmark
March 5th, 2006, 03:12 PM
Funderar på att söka in på en 3d-modellerings inriktad skola nu när jag har slutat gymnasiet så jag är på jakt efter någon högskola eller liknande i stockholmstrakten. Någon som vet någon bra skola? Är väl mest intresserad av att gå på några små kurser eller så...
Boogieman
March 5th, 2006, 03:21 PM
nordmark - Vet att Nackademin har en 2-årig utbildning inriktad på 3D-design. Känner ingen som gått där så jag vet inte hur bra den är, men det kanske e värt att spana in.
fixx - You remember the name of that scholarship fund? Sounds interesting. Thanks for all the info was real helpful.
fixx
March 6th, 2006, 03:11 AM
NP - if you have Q's about US schools I can probably answer them.
får bli svenska ett tag så det inte blir Anita Ekberg-speak ;)
scholarships.com
fastweb.com har sökmotor för stipendier o grejer. CSn ger pengar om man pluggar vid en skola som man kan ta Bachelors-examen vid, o så måste den va ackrediterad (urk stavning..)
Oops, 6:e idag, sista ansökningsdag till Konstfack. Måste rusa.. :D
Yoonjin
March 7th, 2006, 03:04 PM
Fixx if you are into industrial I would recomend Umeå or Konstfack.
But they dont mess with oil =D
fixx
March 8th, 2006, 02:14 PM
no oil? but.. but.. you know, that is just sacrilege!
:tihi:
kalakal
March 8th, 2006, 07:14 PM
Lunch : jag bor i en håla utanför sthlm och kan mycket väl tänka mig att sitta och skissa på något fikhak inne i stan någondag. :)
I'm also looking for an artschool, im thinking of leaving this country, cuz there isent any that really attracts me. dont now where too find one tho..
maby, there is like list of artschools over the entire euprope/states/wherever ?
or anyone who allready been artschool hunting and saved theirs..
Lunch
March 9th, 2006, 06:52 PM
kalakal: sure, would be fun. who knows, maybe maya&leo, profil, boogieman and other stockholm'ers might join us?
just have to check my calendar, have my ass full of work and meetings with Moderna Museet right now. Do you have any suggestions on place and date?
Boogieman
March 9th, 2006, 07:30 PM
I'd love to get together and draw some day. Any night except tuesdays and sundays work for me.
fixx
March 10th, 2006, 06:48 AM
kalakal: http://www.awn.com
scrolla ner till Resources i den gula raden. Där borde det finnas lista med skolor i USA, och vilka ämnen de udnervisar i.
om nån bestämmer tid så kollar jag om jag kan. har precis börjat jobba igen så fritid = 0. men klämma in lite rittid ska väl alltid gå.. annars får jag jobbskolka. ;)
kalakal
March 10th, 2006, 05:37 PM
Lunch : All who is intressted could tag along the more the better, how about we meet up on 'Kreatima' i have to buy some new pencils and tubs anyway. Then we move along to a coffeshop. Wednesday maby? How does that sounds?
Fixx : Thank's, maan. But your link seems to be broken. I found another, i dont have it on this computer tho.
fred
looky
March 12th, 2006, 04:19 PM
who! i found it eller jag menar jag hittade det! hallå alla skandinavier!
wille här en svensk finne ;)
hurricane
March 13th, 2006, 03:54 PM
välkommen looky :D
hopefully you'll join us on the next sketchmeet :P
cheers !
looky
March 13th, 2006, 03:56 PM
yes would be fun but i suck att drawing but i can try if noothing els i can stan model =)
P E N Ricklund
March 14th, 2006, 05:33 AM
Oh, you've found this place, why didn't you post here earlier? You knew about this thread since long before looky.
But that's ok, as long as you can stand as a model :D
Hugs ppl!
looky
March 14th, 2006, 05:35 AM
i know about it but i did't found it =P
Mort
March 14th, 2006, 07:28 AM
Svärjje!!
oj va många norder. fan bäst man skärper sig då. hehe
Boogieman
March 14th, 2006, 12:25 PM
Welcome looky and mort! You anywhere close to stockholm?
kalakal & fixx & lunch: Sketchmeet tomorrow or did you make other plans? I'm free the whole night.
looky
March 14th, 2006, 03:46 PM
jag bor i skogen en bra bitt norr om sundsvall med pencilator eller med och med det är några mil imellan
Lunch
March 14th, 2006, 04:49 PM
This week will be tight for me. Maybe this saturday/sunday or next week.
Have other things planned for every single weekday now..
MayaSan
March 15th, 2006, 03:18 AM
I'll meet up for a few hours today Wednesday 15th of March :)
What time are you guys meeting at Kreatima?
I'll be there at 17.50-18.00 (when they close), giving you plenty of time to shop, yeah?
How do I recognise you? I'll be carrying a "making of some movie" book like Star Wars or Robots or something. I got a mustasch and goatie.
Black jacket, black shirt, blue jeans and sneakers (original eh?)
Cya,
Leopoldo (Maya's man)
P E N Ricklund
March 15th, 2006, 05:57 AM
Oh, things are happening in here :O Or rather out there..
Hope you boys have fun tonight ;)
Lunch
March 15th, 2006, 08:02 AM
Hi, I can hook up with you guys at Kreatima for awhile. I have to be at Kungsholmen at 19.00 for a meeting, don't know for how long. But after that I can meet with you again.
/Johan
Boogieman
March 15th, 2006, 02:10 PM
Didn't see your message until right now Leopoldo. And I just came home from downtown.. :/ Anyone on for saturday?
Mindflaw
March 16th, 2006, 03:16 PM
Glöm inte att posta lite av det ni skissa på träffen M´kay :)
KeaL
March 16th, 2006, 03:22 PM
Im damn danish. from the bottom to the top.
P E N Ricklund
March 16th, 2006, 04:02 PM
Soo... how was it boys?
Lunch
March 16th, 2006, 05:45 PM
I'm on for saturday. Tell me what time and where.
No one except me and Leo showed up at Kreatima. So we watched som Iain McCaig instead, now it's time to be jealous Perre..heh
Welcome KeaL!
Boogieman
March 16th, 2006, 06:01 PM
What about saturday afternoon? 15:00 @ centralish? Sit down and sketch our asses off at some coffee shop.
P E N Ricklund
March 17th, 2006, 03:59 AM
Arrr, grr wragh! Leo, Lunch!
I'll get you boys... ok, maybe I should buy them instead, but that costs money :P
Hugs!
Lingmerth
March 17th, 2006, 10:10 AM
Sweet a swedish thread, havn't noticed it before :)
Mort hade ingen aning om att du var svensk.
Lunch
March 17th, 2006, 10:44 AM
I'd say a place like String is a good sketching place and I guess everybody knows where it's located. All the places around Centralen are too hectic for my nerves.
15.00 at String? Sharp.
MayaSan
March 17th, 2006, 11:04 AM
15.00 at String would be a perfect coffe break for me (have to work... deadlines...) so I'll bring Leo and at least stay an chat for a while!
Maya
al-x
March 17th, 2006, 12:03 PM
Hey Maya I'm coming up to Västerås and Stockholm for some business meetings in a couple of weeks. Is there any chance of meeting up with you then? Would be nice to meet Leo again.
Mort
March 17th, 2006, 12:24 PM
Welcome looky and mort! You anywhere close to stockholm?
kalakal & fixx & lunch: Sketchmeet tomorrow or did you make other plans? I'm free the whole night.
nä götet här! huvudstan du vet . hehe bara skoja.
March 17th, 2006, 12:46 PM
I can do next weekend but not this one though. Let me know if something happens next weekend..
Mindflaw
March 17th, 2006, 02:13 PM
Hey a meeting on a saturday yay thats mean I could join :) been a while since I meet you guys...been a while since I sat in a cafe and drawed too need the practice badly
I'll arrive in Stockholm (with the most wallet friendly train) 15:00 at Centralen , so I get to String a little bit later. Don't remember how long it takes to get there....anyway hope your still there mayasan would be nice to meet you too.
If it get cancelled please post and tell me M´kay
see you tomorrow then
Lunch
March 17th, 2006, 10:08 PM
Great! See ya guys at String then. My body aches from dancing to french hiphop right now, and will definately hurt even more tomorrow so please be gentle with me.
Mindflaw, don't worry I'll be there. You know how`to get to String?
I can pm you my cellphone number just in case.
fixx
March 18th, 2006, 04:37 AM
trapped in the forest without a busskort.
Det e bara jag å Tom Waits här.
Might be able to next weekend, but this one is tough for me. Oh, should probably post more sketches anyway.
Lunch: french Hiphop? any good recs?
Mindflaw
March 18th, 2006, 05:10 AM
Yep np I'll take the subway to medborgarplatsen and walk to nytorgsgatan from there... actually read my horoscope for today and it said that everything that could go wrong will go wrong so it's a good thing I got you number just in case hehe
see you later then :)
fixx ah sorry to hear that :(
kalakal
March 18th, 2006, 06:54 AM
gotdamnit, im also busy this weekend. would be awesome if i could, nextweekend then?
NikitaDarkstar
March 18th, 2006, 04:38 PM
Hmm swedish here (duh).. and I know I havn't posted alot of stuff yet.. but yea mind another swede here?
(en galen göteborgare tillochmed?)
Oh and I honestly havn't read through this initre thread, it's abit to big and I'm abit to unfocused, so is there any rules that wasn't on the first page I should know about? (like english only or something?)
fixx
March 21st, 2006, 07:48 AM
hi Nik, seems like we can use English/Swedish/Danish/Norwegian.. etc.. as long as we can understand each other.
unless we have diplomatic immunity i think the CA.org rules (are there any?) apply too.. :D
NikitaDarkstar
March 22nd, 2006, 11:07 AM
ahh sounds great... I might need a danish dictionary though :D (hey I honestly prefer english over swedish/danish when talking to danish pepole ;))
*decides to stick around*
MayaSan
March 22nd, 2006, 12:02 PM
We are planning to move the April Stockholm pubmoot from Wednesday, were it should be, to Saturday the 1:st.
Anyways - pubmoot April 1 (this is not a joke!) at Carmen from 16.00 and onwards. If you come later there will be more beer and less portfolios I guess...
If you have a better place or any objections to the date, please tell (but I can't promise that I'll listen :tihi: )
Bring your portfolios and sketchbooks. And think about what you liked and did not like with art schools you have been to/want to go to. I know there is a lot of people out there right now thinking of going to art school. Bring your thoughts and experiences and share with the rest!!
Maya San
NikitaDarkstar
March 22nd, 2006, 01:10 PM
aww that sounds like fun Maya San.. sadly I got this uni test (applying not in yet) 8.20-16.20 1st april.. otherwise I would have liked to come :(... ohwell have fun in London and at the pubmoot ;)
fixx
March 23rd, 2006, 02:45 AM
Sounds good. erm.. where's carmen at? :)
P E N Ricklund
March 23rd, 2006, 03:13 AM
Hey Maya, this sounds like a great oppertunity :D
I just have to work harder on my application portfolio to get the time to come visit you all :]
Hugs!
fixx
March 23rd, 2006, 03:28 AM
hmm.. former post didn't show up. if it does now twice, i apologize!
Edit: great, it did show up twice... *headdesk*
MayaSan
March 24th, 2006, 08:07 AM
@ fixx - Carmen ligger i korsningen Östgötagatan/Tjärhovsgatan på söder. T-bana medborgarplatsen är närmast.
:teeth:
Maya
fixx
March 25th, 2006, 03:14 PM
schysst! em, behöver man id-kort? heh.. :teeth:
al-x
March 25th, 2006, 05:25 PM
Tjenare alla... Jag funderar på att komma till Carmen på lördag, men i sådana fall skulle jag behöva någon sovplats nånstans...
Konstruktion
March 26th, 2006, 09:03 AM
Jag är svensk. Långt ifrån bra, men svensk.
looky
March 27th, 2006, 01:20 AM
Sarcophagus skaffa en sketchbook på ca istället för deviantart så can folk ge dig kritik och liknande
Zaphod
March 27th, 2006, 04:12 PM
Hello. I just saw that there is a new school opening in stockholm called Atelier Stockholm (http://www.atelierstockholm.se/). It's the same school/teachers where Milk Candy Man progressed so much. If you have wealthy parents you could perhaps apply there. They will surely give you some proper art education.
My plan is the following:
1. Finish Chalmers (2008) and get a good paying consultant job (working on that right now). Get a job in Stockholm that pays me well. Work part time and go to this school at the same time for a year or two.
2. ???
3. Profit!
Well, it's nice to dream at least. :teeth:
Time for bed!
MayaSan
March 28th, 2006, 04:23 AM
Pencilator patade också om den skolan, den låter super!
Ska kolla om den är öppen på lördag så kan vi gå förbi och kolla lite...
Maya
MayaSan
March 28th, 2006, 04:45 AM
Oh, och till Fixx - jag tror att de har 18-årsgräns, men det lär de väl inte vara så hårda på klockan 5 kan man hoppas. Och du är ju 25 ser jag i din profil, så det ska inte vara några problem!
Frågan är om Profile kommer in... ;)
Hoppas du hittar nåt boende, Al-x. Vi har redan lovat ut soffan till Pencilator. Så vi lär väl inte få sova en blund för att vissa sitter och pratar om pennor hela natten :blahblah:
Är det fler som skulle vara intresserade av att träffas redan på dan på lördag? När nu Pencilator ändå är här? Vi kommer nog sitta på nåt cafe ändå, så jag skriver vart vi är så får vi se vilka som dyker upp :party:
Maya
fixx
March 28th, 2006, 06:02 AM
Ja om jag inte blir medsläpad till ikea (:upset:) så varför inte?
dCepT
March 28th, 2006, 06:28 AM
I can't come this weekend, but I'm dying to meet you stockholmers again! How about next weekend? MayaSan: If it's OK with you and Leo with the "usual arrangement" between us, it would be sweet! hehe ;) If next weekend is a bad time, let's try to hook up soon, aight?
d-C
March 28th, 2006, 07:10 AM
Den HÄR lördagen?
Ska försöka komma iaf. Lite variation från skola iaf:P
timpaatkins
March 28th, 2006, 07:45 AM
MayaSan: If it's OK with you and Leo with the "usual arrangement" between us, it would be sweet!
d-C
That sounds disgusting!
MayaSan
March 28th, 2006, 07:46 AM
dCepT - you are always welcome :D But next weekend (8-9/4) we'll be busy.
Will be sad not to see you this weekend though, we miss all you guys and are in fact planning to arrange a lifedrawing weekend as soon as possible so we can all meet up again!
Maya
PS - Timpaatkins - you are just jealous!
timpaatkins
March 28th, 2006, 07:49 AM
PS - Timpaatkins - you are just jealous!
Trude dat, I wish I got to see Dcept in his undies.
dCepT
March 28th, 2006, 08:00 AM
hahah :D
Tim: don't objectify me!! hehehehe
Damn... hows about the week after? I'm a bit more free to meet you guys more often now (also I'm often in GBG for obvious reasons.. so I'm usually a bit closer to you guys now ;) ).. Lifedrawing weekend sounds sweet as hell! I'm down!
MayaSan: Thanks! Good to know... hehe... say hi to Leo from me! *wink wink, nudge nudge* :P Love you guys!
d-C
timpaatkins
March 28th, 2006, 08:15 AM
Im going up to stockholm for a while in May, to check out all the examensutställningarna. We gotta hook up then! Make room in your calendar!
dCepT
March 28th, 2006, 08:43 AM
Would be cool to check out! Shoot me a PM or an sms (phone: +4797038367) when you know what's happening.
d-C
Lunch
March 28th, 2006, 11:11 AM
al-x: sorry to say i've go no room for you. i live with my parents and brothers so it's kinda over-crowded as it is.
i hope you find somewhere to stay.
maya: i'm down for some daily sketching too on saturday. since you like the people and outfits at String, shall we hook up there early afternoon?
cept: if you plan to come to Sthlm the 8-9th you're very much invited to Moderna Museet where I arrange a happening. DJs, live-music (two hiphop-acts and some reggae), art, movies, fashion etc
afterparty at some club, not decided yet.
that goes for you others too!
here's the flyer: http://img.photobucket.com/albums/v217/Johan_Idesjo/flyerstor1.jpg
fixx
March 29th, 2006, 07:03 AM
fråga:
det är ingen som ska åka till danmark den 28:e april? danska seriemässan.. kommer inte ihåg vad den heter. Funderar på att åka, ska åka på weekendresa med mamma ändå (morsgris :P ) men hotellen är ju fullproppade! hur som haver. Warren Ellis, Marv Wolfman, och andra är där.
nördarnas riksmöte så att säga :bashful:
NikitaDarkstar
March 29th, 2006, 01:23 PM
fråga:
det är ingen som ska åka till danmark den 28:e april? danska seriemässan.. kommer inte ihåg vad den heter. Funderar på att åka, ska åka på weekendresa med mamma ändå (morsgris :P ) men hotellen är ju fullproppade! hur som haver. Warren Ellis, Marv Wolfman, och andra är där.
nördarnas riksmöte så att säga :bashful:
inget illa men men det trodde jag bokmässan här på västkusten var ;)
Bara lite lagom nyfiken här, men de flesta har inte skrivit ut staden dom är ifrån.. så tja var är alla ifrån? :bashful:
timpaatkins
March 29th, 2006, 01:42 PM
Jag är i Ängelholm för tillfället (skåne, inga CA:are på mils avstånd...)
Har du nån länk till den mässan Fixx?
P E N Ricklund
March 29th, 2006, 01:53 PM
Tim:Yummy, dCept in his undies ;)
Lunch: Will be fun to hear what you're up to at the modern Museum.
Damn, I must say, tons of stuff is going on in here, and just since yesterday, lovely.
Looking forward to this weekend, long time since our last met.
Hugs!
dCepT
March 30th, 2006, 05:41 AM
Damnit! I wanna meet ya'll this weekend too! Ah well... I'll try to make it down next weekend..
Lunch: You don't mind if I bring a couple of people if I can make it down?
d-C
al-x
March 30th, 2006, 06:03 AM
Not gonna make it this weekend, got a client that I'm struggling a bit with (not getting feedback fast enough :upset: ). But I'm going up to Västerås next week for a couple of business meetings and I'm gonna stay there over easter (my family and friends are there too).
So it would be cool if you guys got time for a cup of coffee and some art discussions at String (or some other café) after you get back from London.
Nikita: I currently live in Borås, but I visit gothenburg quite often...
-Alex
Boogieman
March 30th, 2006, 08:21 AM
I'm coming along on Saturday. Carmen at 16:00 right? Oh and if that life drawing weekend happens I'm definitely tagging along.
Lunch
March 30th, 2006, 10:34 AM
dcept: of course I don't mind! the more the better!
it'll be really crowded but that's only fun, that's what we hope for. all info on the website: www.vidvinkel.net
got the afterpartyinfo today, it'll be a place called Marie Laveau where our webmagazine will be the residents of a whole room! entrance 80SEK
hope you can make it!
fixx
March 30th, 2006, 12:51 PM
Edit: http://www.komiks.dk
P E N Ricklund
March 30th, 2006, 03:14 PM
Weii people, cya in stockholm.
I'll go by bus early next morning, loads of time just drawing and listening to audio books ;) 8h sweet hours.
Hugs!
March 31st, 2006, 03:51 PM
Var ligger carmen och vilken tunnelbane station ska jag av vid?
kalakal
March 31st, 2006, 05:33 PM
Profil . står högre upp
See yall tomorrow then
Boogieman
March 31st, 2006, 05:34 PM
profil - gå av vid medborgarplatsen uppgång björns trädgård. Kommer inte ihåg vad gatan heter, östgötagatan kanske? kolla gula sidorna :P
April 1st, 2006, 06:08 AM
Även om chansen att jag blir insläppt är förmodligen inte så stor, så undrar jag om man får ha med ryggsäck in? Kommer förmodligen att ha det.
April 1st, 2006, 12:37 PM
Efter en halvttimmes letande hittade jag haket. Men den skiten ville ha ett legg från mig. Vad tror dom att jag ska egentligen göra där? Bli full på matvin? Råna dom?
Vi ses nån gång efter min årtonsårdsdag gott folk.
P E N Ricklund
April 3rd, 2006, 02:07 AM
Thanks for this weekend everybody who was there.
Big thanks to Leo and Maya for taking care of me during my visit, they are my newfound heroes :D
Profil: You should have asked just to go in and talk to us, I think we could have found a way...
fixx
April 3rd, 2006, 02:34 AM
Big fun, so many people. :D
Will definitely have to come more often. Och ta ut msn ur malpåse haha.
Lunch
April 3rd, 2006, 05:08 AM
I had really fun, hope I didn't miss too much from when I left. had loads of stuff to take care of concerning the happening. got some B A D news today about it, hope it will solve itself during the day. stressful it is..
pencilator: newfound? i thought they've been your heroes for quite a while now. what exactly happened in their apartment?
MayaSan
April 3rd, 2006, 07:30 AM
Let's just say that it involved a couple of plasma granades and a shotgun...
8)
P E N Ricklund
April 3rd, 2006, 01:06 PM
re-found heroes then ;) They beat superman with a mile or so.
To bad you left so earlie Johan, we missed you. Big trouble with the happening?
fixx, it was really nice meeting you, now, go upload all you sketches <3
Hugs, miss you all!
kalakal
April 4th, 2006, 01:50 AM
it was great fun, ill try to be more rested next time.:P
fixx
April 4th, 2006, 03:43 AM
Maya: is Medis still there? O_o
Pencilator: *all* ?! lol take me forever that will. Am working on new paintings for Thunderdome here and KKH so I might have sketches of them soon :P
will definitely show up for the next one. When is the next one btw?
MayaSan
April 4th, 2006, 03:56 AM
Yeah, it was great fun! Very cool to be able to mix people like that, I think we were more than 20 people there - both students of art and professional artists. Thanks for showing up everyone and for sharing your energy and enthusiasm! :yayca:
fixx - we ususally have the meetings the first wednesday of the month, so the next one would be... (flipping through my not so hi-tech paper calendar)... 3:rd of May. See you there - and at the Thunderdome of course!
/Maya
fixx
April 5th, 2006, 05:13 AM
ahh good. see you there! (at both places!) 8)
ngnorden
April 5th, 2006, 05:54 PM
Hi fellas, I met Boogieman at "kroki" --wish there was a shorter word for nude drawing class.. or whatever it's called :P anyway I'm stoked to see some more CA members on the next meet-up so count me in. :yayca:
timpaatkins
April 6th, 2006, 12:51 PM
Jag vill tipsa alla göteborgare, ni ska tydligen ha hängades några tavlor av en av mina favorit konstnärer, Zdzislaw Beksinski på "Göteborgs Art Museum" Kolla upp det, för det lär vara värt det som fan. Goggla så får ni se. Nästa gång jag kommer upp så sticker jag dit. Ha det !
Tim
Orm
April 8th, 2006, 09:21 AM
Tack för tipset timpa.
Händer det ibland att folk träffas och tecknar tillsammans i göteborg förresten? Verkar ju trevligt.
timpaatkins
April 8th, 2006, 01:24 PM
Ja snacka med Zaphod eller YOoshin de anornade senaste träffen som var kickass btw
Hiipi
April 11th, 2006, 05:34 PM
Hey there...
The thing is this:
I will be coming with my gf to Stockholm over easter, landing friday evening and leaving sunday evening. If something peculiar is going on, I wouldn´t mind to pop in! :D Is there anyone I know around?
A mini-meet..?
timpaatkins
April 12th, 2006, 07:20 AM
Hehe, i think you mean particular...
Hiipi
April 13th, 2006, 02:19 AM
...or DO I ? ! ? ! ?
:D
timpaatkins
April 13th, 2006, 03:40 AM
Do'h!
P E N Ricklund
April 13th, 2006, 04:22 AM
hiipi: cool, wish I lived down there :)
Maybe you should try switching a word with MayaSan and Leo or Lunch.
Hugs!
Theo
April 13th, 2006, 07:23 AM
hey whats up foos how you all doin?
long time no see.
keepin buissy drawing I hope?
fixx
April 13th, 2006, 07:42 AM
arent maya and leo in london? I so wish I could've gone!
Well, will be doing some work for KKH this weekend, and generally overdosing on chocolate and movies. Just got Howl's Moving Castle! weee!
Zaphod
April 13th, 2006, 07:49 AM
Orm: Jag det händer inte för ofta tyvärr. Jag har verkligen fullt upp hela tiden och har inte orkat ta tag i något. Yoon verkar ju vilja dra igång något. Om det finns intresse så drar vi ihop en träff. Kroki funkar ju alltid. Jag har påsklov och en omtentavecka nästa vecka. Men jag måste plugga också till en omtenta.
timpaatkins
April 13th, 2006, 08:54 AM
Omtenta? haha din loser...
Glöm inte kolla upp Beksinski tavlorna!
Zaphod
April 13th, 2006, 09:47 AM
Bah. Skulle vilja se dig klara av elektriska kretsar kursen. Den suuuuger!
Glöm inte att titta i min skissbok du då. Så skall jag försöka ta mig till konstmuseet.
Edit: sökte på honom. Verkar vara coola konstverk. Visste inte vem han var innan.
timpaatkins
April 13th, 2006, 05:56 PM
Elektriska kretsar säge ....zzz d....zzzzzz
Oop sorry jag nickade till bara genom att skriva det...
Jag var ju o nosade på din SB för två veckor sen!
Beksinki är jävligt bra, jag fick min "art of Beksinski" för ett par månader sen, sätter sprätt på fantasin vill jag lova!
Nu återhämtar jag mig efter en operation, och har för närvarande 8 feta metallklarmmrar som håller ihop mitt ben (ok ok snittet är bara 14 cm) men stockholms konstutställningar hägrar!
Lunch
April 13th, 2006, 06:02 PM
hiipi: if something peculiar/particular is going on...i don't know. but i'm always in sthlm if you're looking for some company.
saturday is doubtful for me but friday or sunday would be ok. drop me a pm if you want to.
MayaSan
April 14th, 2006, 12:34 PM
Yo Hiipi och Lunch!
Vi är hemma - we're back home and would love to go out for a beer tonight or tomorrow! Sunday evening is family dinner, but a couple of cups of coffe right after lunch is always good, eh?
Lunch, du har våra nummer va? Jag pm:ar dem för säkerhetsskull.
Maya och Leopoldo 8)
PS. Ni anar inte vad ni missar om ni inte går på Pixar medans ni kan - föreställ er alla original och maquetterna och att få studera dem precis under näsan - och ett zoetrope som fick alla att bara gapa - kolla på http://pixaranimation.blogspot.com/2005/12/pixar-moma-zoetrope.html och föreställ er att de allihop rör sig...
fixx
April 14th, 2006, 01:26 PM
*perk*
Beer?
let me know if you do something tomorrow :) I'm home all alone. And I think the turps are getting to me. I see swirly colours..
MayaSan
April 14th, 2006, 03:27 PM
Blev lite sent...
Brunch på söndag istället? Klockan 11 på String. Lunch är på, och jag skickar ett pm till Hiipi... Hoppas du kan på söndag, fixx :D
fixx
April 14th, 2006, 04:41 PM
ska ja nog kunna :) String på Söder, då vet jag vart det är. hinner nog vakna innan dess med ;)
Lunch
April 16th, 2006, 03:22 AM
I'm gonna be a bit late due to the repairings of the traintracks or whatever they are doing. expect me half an hour late.
see ya'll!
fixx
April 16th, 2006, 04:36 AM
ich auch.
Kommer ca 11.30 ja med. Missa bussen -_-
fixx
April 16th, 2006, 04:36 AM
ich auch.
Kommer ca 11.30 ja med. Missa bussen -_-
P E N Ricklund
April 16th, 2006, 07:18 AM
Hope you're having a nice sunday together.
Wish I could have joined you.
Hugs!
Hiipi
April 19th, 2006, 01:20 PM
Sorry you all!!!
I missed this meet cause I didn´t notice that you were meeting, didn´t have internet after thursday...
I was thinking of coming back a bit later, when the summer hits properly. At that time I will let you all know a bit earlier so we could have another try at it. Would really love to meet new CAers!
And maybe Pencilator and Hurricane are around during the summer too, just by chance... :D
But MayaSan, thanks for the invite anyway!
P E N Ricklund
April 19th, 2006, 03:34 PM
That's a good thought, tell us in good time so that I can move my ass from the northern part of sweden down south.
I'll take time to come down so I can meet everyone.
Cya in stockholm this summer my blond fin.
Hugs!
Edit: And we'll drag Hurri there to, even if we have to pay huge amounts of money for his alcohol. ;)
fixx
April 19th, 2006, 04:24 PM
If we make our own alcohol, we won't have to pay for it ;) it can be his birthday present!
MayaSan
April 20th, 2006, 04:26 AM
More summer would be nice, yes - it's snowing in Stockholm today..... So how are we gonna get the dandelions to make alcohol of for Hurrican when spring never wants to come???
Oh, and Hiipi - we look forward to see you next time :D
fixx
April 20th, 2006, 06:01 AM
tree bark.
it works for tea doesn't it? just let it sit for a while. :D
at this moment though I'm starting to think maybe we should sacrifice a goat or something to please the weather gods.
P E N Ricklund
April 20th, 2006, 09:05 AM
Maya: Soo, it's snowing in Stockholm ;) We had about 19 degrees in the sun. It's almost that you can sit outside and draw.
Take care my friends.
Hugs!
Yoonjin
April 26th, 2006, 03:44 AM
Tjenare. var ett tag sedan jag va här inne, verkar hända mkt grejjer. Jag har varit stuck de sista månaderna med att styla balkonger i hammarkullen, börja bli fed up så därför tänkte jag höra om intresse finns för en till CA träff här i götet. Tänkte höra när det passar och så för folk, före eller efter att skolor och så tar .
//Andreas
P.S. Skolan är öppen hela Juni då är det inte så mkt folk där
sfjohansson
April 26th, 2006, 02:50 PM
Tjena, En träffa i Götet e alltid trevligt...men d skulle vara grymt om d inte e för jobbigt o dyrt att samla ihop ett gäng o hyra en stuga några dagar i en lite mer inspirerande omgiving i sommar...
hurricane
April 26th, 2006, 04:19 PM
beer!!!
feeeeeeeeeeeeeeeeeeed me !!
April 26th, 2006, 04:22 PM
Tjena, En träffa i Götet e alltid trevligt...men d skulle vara grymt om d inte e för jobbigt o dyrt att samla ihop ett gäng o hyra en stuga några dagar i en lite mer inspirerande omgiving i sommar...
Yes, let's travel to the outdoor-country where we all have a gay orgie and no one can see us.
But it sounds like a cool idea, except from the part I mentioned.
Wolfbane
April 26th, 2006, 04:24 PM
lots of swedish dudes in here :O
Lunch
April 26th, 2006, 06:05 PM
Another gathering would be nice as hell! But as I plan loads of upcoming (and for the moment uncertain) projects in Sthlm right now I'm not able to give any dates when I can travel across Sweden.
Guess I have to rely on luck this time, hopefully I'll make it. June is probably the best month to plan something.
Btw, Maya and Fixx: What the hell happened to your expected entries in the chick td?! I was so looking forward to see what you had done and now I see none of you made the deadline, I'm dissapointed!
Now each of you have to give me an original painting. Or a beer.